Λοιμώξεις στα σχολεία (Ελεγχος)

Παιδιατρική Εταιρεία Κύπρου > ΘΕΜΑΤΑ > Λοιμώξεις > Λοιμώξεις στα σχολεία (Ελεγχος)

Από Ιωάννη Γεωργίου παιδίατρο

Όταν γεννιέται  ένα νεογέννητο το σώμα του  είναι στείρο από μικρόβια. Σιγά-σιγά  αρχίζει ο αποικισμός με μικρόβια. Το είδος των μικροβίων που  θα εποικίσουν το σώμα εξαρτάται  α) από το είδος της διατροφής  (θηλασμός-γάλα σκόνη) β) το  περιβάλλον γ) το είδος του τοκετού (φυσιολογικός-καισαρική). Ο ενήλικας περιέχει στο σώμα του 100 τρισεκατομμύρια μικρόβια, ενώ τα κύτταρα του σώματος είναι 10 τρισεκατομμύρια. Τα περισσότερα συμβιούν ειρηνικά με το ανθρώπινο σώμα και αρκετά από αυτά έχουν και θετικό ρόλο στην υγεία του ανθρώπου.

Όταν  τα παιδιά πηγαίνουν για πρώτη  φορά σε βρεφονηπιακό σταθμό  και νηπιαγωγείο, το αμυντικό τους σύστημα δεν είναι ακόμα πλήρως αναπτυγμένο, και δεν έχουν εκτεθεί ακόμη σε αρκετούς κοινούς μικροοργανισμούς που προκαλούν λοιμώξεις, για αυτό και είναι πιο ευάλωτα αρχικά.

Γενικώς  ομιλούντες, κάθε φορά που ένα  παιδί εκτίθεται σε κάποιο  νέο μικρόβιο η ιό, το ανοσοποιητικό  του σύστημα ωριμάζει. Γενικά  οι λοιμώξεις βοηθούν το ανοσοποιητικό  να αναπτυχθεί κατά υγιή τρόπο,  αν και η κάθε λοίμωξη προκαλεί μια μικρή ενόχληση στη ζωή του παιδιού και των γονιών.

Πως μεταδίδονται τα μικρόβια και οι λοιμώξεις 
1) Με τα χέρια που αγγίζουν την μύτη και τα μάτια, η χρησιμοποιούνται για να καλύψουμε το στόμα, όπως λανθασμένα επιστεύετον στο παρελθόν ότι ήταν καλή πρακτική.

2) Βήχα η φτάρνισμα, που στέλνουν μολυσμένα σταγονίδια από ένα μολυσμένο άτομο στον αέρα  και εισπνέονται από άλλους.

3) Αγγίζοντας μολυσμένα υγρά η εκκρίσεις του σώματος (βλέννα, σάλιο, αίμα, ούρα, κόπρανα) κάποιου που έχει μικροοργανισμούς που προκαλούν νόσο.

4) Αγγίζοντας ένα αντικείμενο που έχει μολυνθεί προηγουμένως με μικρόβια από μολυσμένα υγρά η εκκρίσεις του σώματος.

Λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος

Οι κοινές ιογενείς αναπνευστικές λοιμώξεις συχνότερα προκαλούν κρυολόγημα και βήχα, και είναι ακίνδυνες και ιώνται χωρίς θεραπεία. Κατά μέσον όρο τα βρέφη έχουν 6-8 κοινές ιογενείς αναπνευστικές λοιμώξεις/έτος. Όσον μεγαλώνουν τα παιδιά έχουν λιγότερες αναπνευστικές λοιμώξεις, μα ακόμη και οι ενήλικες έχουν 4 κοινές αναπνευστικές λοιμώξεις/έτος.

Μικρόβια  από την αναπνευστική οδό, μεταδίδονται  με μολυσμένα σταγονίδια στον  αέρα, όταν κάποιος εισπνεύσει τον αέρα κοντά σε κάποιον που έχει βήξει η φταρνιστεί, η αγγίξει επιφάνειες με υγρές εκκρίσεις από την μύτη, τα μάτια, το στόμα η το φάρυγγα μολυσμένου ατόμου. Τα χέρια είναι η πιο συχνή επιφάνεια που εξαπλώνει τα μικρόβια του αναπνευστικού συστήματος. Διδάσκοντας τα παιδιά να καλύπτουν το στόμα η την μύτη με τα χέρια τους όταν βήχουν η φταρνίζονται, στην πραγματικότητα βοηθούμε στην εξάπλωση των μολύνσεων. Εκτός αν τα χέρια πλένονται καλά, αμέσως μετά την χρήση τους για να καλύψουν το φτάρνισμα-βήχα, τα χέρια βοηθούν στην εξάπλωση των μικροβίων. Είναι καλύτερα να καλύπτομαι το βήχα η το φτάρνισμα με μαντήλι μιας χρήσης, και μετά να πλένομαι καλά τα χέρια πριν αγγίξουμε οτιδήποτε. Επειδή αυτό δεν είναι πάντα δυνατό, διδάξτε τα παιδιά ότι είναι καλύτερα να βήξουν η να φταρνιστούν σε ένα «άδειο» μέρος στο πάτωμα (όταν δεν υπάρχουν βρέφη που αρκουδίζουν), η να χρησιμοποιήσουν τον αγκώνα η τον ώμο τους σαν εμπόδιο. Τα παιδιά με αναπνευστικές λοιμώξεις τείνουν να μολύνουν τα χέρια και τα αντιβράχια τους, καθώς και άλλα αντικείμενα με βλέννα από την μύτη, μάτια και το φάρυγγα τους. Όλες αυτές οι επιφάνειες παίζουν ρόλο στην εξάπλωση των λοιμώξεων.

Λοιμώξεις του γαστρεντερικού συστήματος  

Οι μικροοργανισμοί που μολύνουν το γαστρεντερικό σύστημα προκαλούν κυρίως διάρροια και εμετούς.  Είναι λιγότερες αριθμητικά από τις λοιμώξεις του αναπνευστικού, μα σχεδόν όλα τα παιδιά έχουν ένα επεισόδιο/έτος.

Τα  παιδιά με πάνες, οποιασδήποτε  ηλικίας, είναι υψηλού κινδύνου  για μετάδοση γαστρεντερικών  λοιμώξεων μέσω των κοπράνων.

Τα  μικρόβια μπορούν να μεταδοθούν δια της γαστρεντερικής οδού, όταν κοπρανώδες υλικό μεταφερθεί στο στόμα. Αυτό συμβαίνει όταν ένα άτομο αγγίξει μια περιοχή μολυσμένη με κόπρανα και μετά δεν πλυθεί αρκετά για να αποβάλλει τα μικρόβια. Τα μικρόβια μπορούν να μεταδοθούν σε πολλά άτομα, όταν κάποιος μολύνει τρόφιμα(τροφικές δηλητηριάσεις)

Μολύνσεις που μεταδίδονται με το αίμα, τα ούρα και το σάλιο 

Οι περισσότεροι από τους ιούς κυρίως, που υπάρχουν στο αίμα, ούρα και σάλιο χρειάζονται στενή επαφή για μετάδοση, πράγμα που συνήθως δεν υπάρχει στο σχολικό περιβάλλον. Μερικές μολύνσεις μπορεί να μεταδοθούν μέσω επαφής μολυσμένου αίματος με τους βλεννογόνους η ενός κοψίματος, που επιτρέπει την είσοδο των μικροβίων στο σώμα. Ενώ θεωρητικά είναι δυνατόν, τα μολυσμένα παιδιά είναι απίθανο να μεταδώσουν μόλυνση με το δάγκωμα. Για να μεταδοθεί με αυτό τον τρόπο μια μόλυνση, απαιτεί αίμα στο στόμα(πχ. να ρουφήξει αίμα από το θύμα, η να μεταφερθεί αίμα στο θύμα από τα αιμορραγούντα ούλα του θύτη). Τα περισσότερα παιδικά δαγκώματα δεν διασπούν το δέρμα. Ακόμη και αν ένα δάγκωμα διαπεράσει το δέρμα, το στόμα του θύτη συνήθως δεν μένει στο θύμα αρκετά για να μεταφερθεί το αίμα. Ελάχιστα παιδιά έχουν αιμορραγούντα ούλα. Ο εμβολιασμός εναντίον ενός ιού που μπορεί να μεταδοθεί με αυτό τον τρόπο(ηπατίτιδα Β), έχει στην πραγματικότητα μηδενίσει την περίπτωση να μεταδοθεί αυτή η αρρώστια με το δάγκωμα.

Ακολουθώντας  σταθερές προφυλάξεις για να  καθαρίσουμε το αίμα από το  περιβάλλον με ασφάλεια, προλαβαίνουμε  μετάδοση των ιών που μεταδίδονται με αυτό τον τρόπο, όπως είναι ο ιός του AIDS, της ηπατίτιδας B, C, D.

Τα  παιδιά μπορεί να αποβάλλουν  κάποιους ιούς στο σάλιο και  τα ούρα για μακρύ χρονικό  διάστημα (χρόνια), μετά που θα  αναρρώσουν από μια ασθένεια. Καλό πλύσιμο των χεριών και προφυλάξεις θα βοηθήσουν στη μη εξάπλωση των ιών.

Τι  μπορούν να κάνουν οι οικογένειες για  ελάττωση των λοιμώξεων  σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σχολεία

1) Πλύσιμο των δικών  σας χεριών και  του παιδιού όταν  εισέρχεστε στο  βρεφονηπιακό σταθμό/σχολείο και στο σπίτι.

2) Πλύσιμο των χεριών  πριν και μετά

Α)  Φαγητό

Β)  Δίνουμε κάποιο φάρμακο

Γ)   Παιχνίδι σε νερό που χρησιμοποιείται από περισσότερα από ένα άτομα.(πχ πισίνες)

3)  Πλύσιμο χεριών  μετά

Α)  Αλλαγή πάνας

Β)  Χρήση τουαλέτας

Γ)  Όταν αγγίξουμε υγρά του σώματος(αίμα, βλέννα, εμετούς, πληγές), η έρθουμε  σε επαφή με μολυσμένες πετσέτες.

Δ) Χειρισμός  άψητου φαγητού, ιδίως άψητου  κρέατος η κοτόπουλου.

Ε) επαφή  με ζώα η καθαρισμός των  δοχείων τους.

Στ) Αν αγγίξουμε  σκουπίδια η τον σκουπιδοτενεκέ.
Ο Θηλασμός των βρεφών είναι πολύ σημαντικός για την πρόληψη  των λοιμώξεων  , όπως και οι εμβολιασμοί.

Τα ανωτέρω  για το πλύσιμο των χεριών ισχύουν  και για το προσωπικό των βρεφονηπιακών  σταθμών/ σχολείων.

Έλεγχος των  λοιμώξεων στα σχολεία

Ετοιμασία τροφής

Μολύνσεις που  μεταδίδονται από μικρόβια με το φαγητό είναι σοβαρή απειλή για τη υγεία  και συχνό αίτιο νοσηρότητας. Τι πρέπει να κάνουμε?

1) Οι χώροι  που είναι το φαγητό πρέπει  να είναι ξεχωριστοί από χώρους  για άλλες δραστηριότητες, εκτός από τα τραπέζια που χρησιμοποιούνται για παιχνίδι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για φαγητό αν καθαριστούν και απολυμανθούν πριν το φαγητό. Εάν ένα τραπεζομάντιλο χρησιμοποιηθεί σε αυτά τα τραπέζια, η επιφάνεια τους πρέπει πάλι να καθαριστεί και να απολυμανθεί, γιατί η επαφή του τραπεζομάντιλου με τη μολυσμένη επιφάνεια των τραπεζιών θα το μολύνει και αυτό.

2) Αυτοί που χειρίζονται τα τρόφιμα πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για την επιλογή του φαγητού, την αποθήκευση, την προετοιμασία, τον χειρισμό και το σερβίρισμα.

3) Προσωπικό  που έχει συμπτώματα νόσου  (πχ εμετούς, διάρροιες, μολύνσεις  στο δέρμα που δεν καλύπτονται,  ρινικές εκκρίσεις που χρειάζονται  καθαρισμό) δεν πρέπει να ασχολούνται  με το φαγητό.

Δημιουργώντας ένα υγιεινό περιβάλλον για τα παιδιά. 

1)  Πρέπει  να υπάρχουν νεροχύτες σε όλους τους χώρους που δραστηριοποιούνται παιδιά. Ο κάθε νεροχύτης να έχει ζεστό τρεχούμενο νερό, υγρό σαπούνι, χαρτοπετσέτες μιας χρήσης.

2) Τουαλέτα: Χαρτί τουαλέτας σε βολικό σημείο κατάλληλο κάθισμα ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.

Γενικοί κανόνες για επιφάνειες και εξοπλισμό 

1) Χαλιά, υφάσματα  και άλλες επιφάνειες που μπορεί να παγιδεύσουν βρωμιά, όπως πχ τα φυτά στην γλάστρα, δεν πρέπει να υπάρχουν σε τουαλέτες και όπου ετοιμάζεται φαγητό.

2) Οι τοίχοι, η οροφή, το πάτωμα, τα έπιπλα και ο εξοπλισμός πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να διατηρούνται καθαρά.

3) Επειδή τα  παιδιά αγγίζουν παντού, όλες  οι επιφάνειες μπορεί να είναι  μολυσμένες και να εξαπλώνουν  τα μικρόβια. Γενικώς, οι απολυμαντικοί παράγοντες δεν είναι πολύ αποτελεσματικοί να καθαρίσουν και να απολυμάνουν την ορατή βρωμιά. Για αυτό όλες οι επιφάνειες πρέπει να καθαρίζονται πρώτα και μετά να απολυμαίνονται.

4) Οι εκκρίσεις   της αναπνευστικής οδού μπορεί  να μολύνουν επιφάνειες. Μπορεί να περιέχουν  ιούς που παραμένουν λοιμογόνοι για ποικίλο χρόνο, κάνοντας πιθανή την μόλυνση αγγίζοντας αυτές τις επιφάνειες. Τα παιδιά συνήθως έχουν εκκρίσεις της αναπνευστικής οδού στα χέρια τους, και μπορεί να έχουν ιούς στην αναπνευστική οδό, πριν και μετά που θα φαίνονται άρρωστα. Αυτός είναι ο λόγος που οποιαδήποτε επιφάνεια αγγίζεται από τα χέρια των παιδιών πρέπει να καθαρίζεται και να απολυμαίνεται συχνά.

5) Όλες οι  επιφάνειες, έπιπλα και εξοπλισμός  που δεν είναι σε καλή κατάσταση,  η έχουν μολυνθεί με υγρά του σώματος, δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται μέχρι να επιδιορθωθούν, καθαριστούν και αν χρειάζεται να απολυμανθούν κατάλληλα.

6) Καθαρισμός  όλων των παιχνιδιών: Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούνται παιχνίδια που να μπορούν να πλυθούν σε πλυντήριο ρούχων η πιάτων.

Καθαριστικό υλικό

Τα κοινά καθαριστικά που έχουμε στο σπίτι είναι φτηνά, σχετικώς ασφαλή, εύκολα στη χρήση και μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως εξής: Για όλες τις επιφάνειες που δεν περιέχουν αίμα χρειάζεται ¼ του ποτηριού καθαριστικού σε 4 λίτρα νερού. Επειδή η χλωρίνη εξατμίζεται και το καθαριστικό αποδυναμώνεται από τον ήλιο και την ζέστη, αυτή η ελάχιστη διάλυση, μπορεί να είναι λίγη για να είναι αποτελεσματική, εάν δεν παρασκευάζεται καθημερινά. Εάν η επιφάνεια περιέχει αίμα, η αραίωση πρέπει να είναι 1/10.

Μόνο γάντια/ υλικά που είναι κατάλληλα  για καθαρισμό και απολύμανση της τουαλέτας πρέπει να χρησιμοποιούνται. Μετά από κάθε χρήση γίνεται πλύσιμο  των γαντιών σε νερό που περιέχει σαπούνι και τα αφήνουμε να στεγνώσουν στον αέρα. Πετσέτες μιας χρήσης πρέπει να χρησιμοποιούνται και μετά πρέπει να μπαίνουν σε πλαστικό σακούλι μέχρι να πεταχτούν.

Τα επαναχρησιμοποιούμενα  ρούχινα κουρέλια, μετά από κάθε  μέρα χρήσης πρέπει να πλένονται  στο πλυντήριο και να απολυμαίνονται.

Οι σπόγγοι  δεν συστήνονται γιατί κατακρατούν  οργανικά συστατικά που βοηθούν  στην μικροβιακή ανάπτυξη.

Οι σφουγγαρίστρες  πρέπει να θεωρούνται μολυσμένες. Πρέπει να καθαρίζονται και  να απολυμαίνονται μετά την  ημερήσια χρήση.

Τα καθαριστικά  που χρησιμοποιούνται για απολύμανση  του σχολικού περιβάλλοντος, μπορούν  να χρησιμοποιηθούν για απολύμανση  και των σφουγγαρίστρων/ ξεσκονόπανων. Οι σφουγγαρίστρες και τα επαναχρησιμοποιούμενα  ξεσκονόπανα  μπορούν να πλυθούν  και στο πλυντήριο, χωρίς άλλα αντικείμενα στην ίδια πλύση, και να στεγνώσουν σε στεγνωτήριο η να κρεμαστούν για να στεγνώσουν.

Δοχεία  απορριμμάτων 

Τα δοχεία  απορριμμάτων στις τουαλέτες  πρέπει να διατηρούνται καθαρά, να έχουν πλαστική σακούλα  και να αδειάζουν καθημερινά. Τα δοχεία που δέχονται υλικά που είναι μολυσμένα με σωματικά υγρά πρέπει να ανοίγουν με το πόδι. Όλα τα άλλα δοχεία απορριμμάτων πρέπει να διατηρούνται καθαρά και να αδειάζουν καθημερινά.

Παιχνίδια 

Όλα τα παιχνίδια μπορούν να μεταδώσουν λοιμώξεις. Τα παιχνίδια μολύνονται όταν τα παιδιά τα αγγίξουν η τα βάζουν στο στόμα τους. Εάν άλλο παιδί παίξει αργότερα με αυτό η το βάλει στο στόμα του, μπορεί να μολυνθεί. Παιχνίδια που δεν μπορούν να πλυθούν η να απολυμανθούν αν χρειαστεί, δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται. Παιχνίδια που μπήκαν στο στόμα η ήρθαν σε επαφή με εκκρίσεις η απεκκρίσεις του σώματος πρέπει να απομακρύνονται, να πλένονται και να απολυμαίνονται. Τα παιχνίδια που δεν μπαίνουν στο πλυντήριο μπορούν να απολυμανθούν και με τους εξής τρόπους Α) 10 ml σπιτικού καθαριστικού σε 4 λίτρα νερού θερμοκρασίας μεγαλύτερης των 24οC. Εμβύθινση του  παιχνιδιού για τουλάχιστον 2 λεπτά και αποξήρανση στον αέρα. Β) Εμβύθινση σε ζεστό νερό θερμοκρασίας μεγαλύτερης των 77οC για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα και αποξήρανση στον αέρα.

Υγιεινή των χεριών 

Το πλύσιμο  των χεριών είναι το πιο  αποτελεσματικό μέσο ελάττωσης  των μολύνσεων στα σχολεία.  Όσοι εργάζονται με παιδιά  δεν πρέπει να φορούν περίτεχνα  δακτυλίδια η να έχουν μακριά  η τεχνητά νύχια, διότι αυτό  επηρεάζει αρνητικά το καλό πλύσιμο των χεριών. Τα αλκοολούχα διαλύματα που χρησιμοποιούνται για τη απολύμανση των χεριών, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν δεν υπάρχει ορατή βρωμιά στα χέρια, και όταν δεν υπάρχει διαθέσιμο νερό και σαπούνι. Πρέπει να περιέχουν τουλάχιστον 60% αλκοόλη και το ποσό πού βάζουμε πρέπει να διατηρείτε τουλάχιστον 15΄΄ στα χέρια. Είναι τοξικά αν καταποθούν από τα παιδιά και είναι εύφλεκτα.

Πώς πρέπει να πλένομαι τα χέρια 

1) Σιγουρέψου  ότι έχεις χαρτί η πετσέτα  μίας χρήσης

2) Άνοιξε το νερό σε θερμοκρασία 16-49οC

3) Βρέξε τα χέρια με το νερό και βάλε υγρό σαπούνι στα χέρια.

4) Τρίψε τα  χέρια μέχρι να εμφανιστεί  ο αφρός και συνέχισε για  άλλα 10΄΄. Τρίψε τις περιοχές μεταξύ  των δακτύλων, γύρω από τα νύχια,  κάτω από τα νύχια και τα  δακτυλίδια, και την πίσω πλευρά των χεριών.

5) Ξέπλυνε τα  χέρια κάτω από το τρεχούμενο  νερό μέχρι να φύγει η σαπουνιά  και η βρωμιά. Άφησε το νερό  να τρέχει ενώ στεγνώνεις τα  χέρια.

6) Στέγνωσε τα  χέρια με μια καθαρή μίας  χρήσης χάρτινη πετσέτα.

7) Αν η βρύση δεν κλείνει αυτόματα, κλείσε την με χάρτινη πετσέτα μίας χρήσης. Η κοινή χρήση πετσετών μπορεί να εξαπλώσει τα μικρόβια.

Πρέπει  να χρησιμοποιούμαι  υγρό σαπούνι γιατί, α) αν και η αποξηραμένη πλάκα σαπουνιού δεν έχει αποδειχτεί ότι μεταφέρει μικρόβια, όσες είναι μέσα σε νερό έχει βρεθεί ότι είναι αποικισμένες με ψευδομονάδα και άλλα μικρόβια. β) Πολλά παιδιά δεν έχουν την ικανότητα να χειριστούν την πλάκα σαπουνιού, και πολλοί ενήλικες δεν σπαταλούν χρόνο να την καθαρίσουν  μετά την χρήση της.

Οι υγροποιημένες πετσέτες καθαρισμού δεν καθαρίζουν αποτελεσματικά τα χέρια και μπορεί να μεταφέρουν μικρόβια από το ένα χέρι στο άλλο. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν όταν δεν έχουμε στη διάθεση μας τρεχούμενο νερό.

Τα αντιμικροβιακά  σαπούνια η υγρά  μπορούν να χρησιμοποιηθούν, μα δεν είναι απαραίτητο, ούτε συστήνεται.

Το προσωπικό  πρέπει να πλένει τα χέρια του μετά που θα βοηθήσει κάποιο παιδί να πλύνει τα δικά του.

Υγεία των δασκάλων

Πρέπει να  κάνουν περιοδικά ένα ιατρικό  έλεγχο. Η καλή κατάσταση των  δοντιών είναι σημαντική γιατί η τερηδόνα είναι μεταδοτική ασθένεια  και μπορεί να μεταδοθεί στα παιδιά νωρίς  στη ζωή τους. Πρέπει να είναι εμβολιασμένοι κανονικά. Ιδιαίτερα οι γυναίκες που πρόκειται να μείνουν έγκυες πρέπει να προσέχουν από αρρώστιες που μπορεί να επηρεάσουν το έμβρυο(ερυθρά, ανεμευλογιά, παρβοϊό, κυτταρομεγαλοϊό).

Αναγνωρίζοντας  το άρρωστο παιδί

Οι δάσκαλοι  γνωρίζουν τα παιδιά της τάξης  τους και πώς συμπεριφέρονται.  Πρέπει  να προσέχουν τα εξής  για τυχόν λοίμωξη σε ένα  παιδί.

1) Αλλαγή  στη συμπεριφορά η την εμφάνιση

2) Οποιοδήποτε  εξάνθημα στο δέρμα και κνησμός  στο δέρμα η το κεφάλι.

3) Δοθιήνες  η οροροούντα  δερματικά εξανθήματα

4) Σημάδια  πυρετού (πχ κοκκίνισμα η ρίγος). Ο έλεγχος  της θερμοκρασίας, σε απουσία αλλαγής συμπεριφοράς δεν συνιστάται.

5) Παράπονα  πόνου η ότι δεν νοιώθει  καλά.

6) Εμετοί, διάρροιες,  η εκκρίσεις από τα μάτια.

Καταστάσεις που απαιτούν προσωρινή  απομάκρυνση του  παιδιού από το σχολείο

Συνιστάται  όταν: α) Όταν η νόσος δεν επιτρέπει στο παιδί να συμμετέχει στις δραστηριότητες  β) η νόσος απασχολεί το προσωπικό και δεν μπορούν να απασχοληθούν  κανονικά  με τα άλλα παιδιά.  γ) Το παιδί έχει μια από τις ακόλουθες καταστάσεις, εκτός αν κάποιος γιατρός βεβαιώσει ότι δεν χρειάζεται αποκλεισμός

1) Το παιδί φαίνεται σοβαρά άρρωστο: Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει λήθαργο, ευερεθιστότητα, επίμονο κλάμα, δυσκολία αναπνοής η παρουσιάζει ένα γρήγορα εξελισσόμενο εξάνθημα.

2) Πυρετό: πάνω από 38.3 από το αυτί, 37,8 από την μασχάλη ΚΑΙ αλλαγή συμπεριφοράς η άλλα σημεία και συμπτώματα (πχ. εμετοί, διάρροιες, εξάνθημα, πόνος στο λαιμό)

3) Διάρροιες: Τα παιδιά που είναι εκπαιδευμένα στην  χρήση της τουαλέτας, στέλλονται στο σπίτι. όταν προκαλούν «ατυχήματα». Επίσης όταν οι διάρροιες προκαλούνται από ορισμένα μικρόβια ( Shigella, Salmonella typhi, η εντεροτοξινογόνο κολοβακτηρίδιο).

4) Αίμα η βλέννα  στα κόπρανα που δεν εξηγούνται από διαιτητική αλλαγή, φάρμακα, η σκληρά κόπρανα.

5)  Εμετούς  περισσότερους από 2 το τελευταίο 24ωρο, εκτός αν οι εμετοί δεν οφείλονται σε μεταδοτική νόσο και το παιδί δεν είναι σε κίνδυνο για αφυδάτωση.

6) κοιλιακός πόνος πού συνεχίζει για πάνω από 2 ώρες η είναι διαλείπων αλλά συνοδεύεται από πυρετό η άλλα σημεία η συμπτώματα.

7) Έλκη στο στόμα  με σιαλόρροια,  εκτός αν ο γιατρός βεβαιώσει ότι το παιδί δεν μεταδίδει.

8) Εξάνθημα στο δέρμα  με πυρετό η  αλλαγή συμπεριφοράς, μέχρι ο γιατρός να βεβαιώσει ότι δεν είναι κάτι μεταδοτικό.

9) Φυματίωση: Μέχρι να αρχίσει η κατάλληλη θεραπεία

10) Μολυσματικό κηρίο: Μέχρι 24 ώρες από την έναρξη της θεραπείας.

11) Στρεπτοκοκκική αμυγδαλίτιδα  μέχρι 24 ώρες από την έναρξη της θεραπείας.

12) Ψείρες και κονίδα  στην κεφαλή  μέχρι να γίνει η πρώτη θεραπεία (αποκλεισμός δεν είναι απαραίτητος πριν τελειώσει το ημερήσιο πρόγραμμα)

13) Ψώρα μέχρι να αρχίσει η θεραπεία.

14) Ανεμευλογιά  μέχρι οι βλάβες να αποξηρανθούν ( συνήθως 6 ημέρες)

15) Ερυθρά μέχρι 6 ημέρες μετά την εμφάνιση του εξανθήματος.

16) Ιλαρά, παρωτίτιδα, κοκκύτη

17) Ηπατίτιδα Α για 1 εβδομάδα

18) Μικροβιακή επιπεφυκίτιδα

Καταστάσεις που δεν χρειάζονται  αποκλεισμό για να ελέγξουμε την μετάδοση τους

1) Κοινό κρυολόγημα, ρινόρροια (ανεξάρτητα από το χρώμα η την επιμονή της) και βήχα.

2) Ορώδης έκκριση από τα μάτια, χωρίς πυρετό, πόνο στο μάτι, η ερυθρότητα των βλεφάρων

3) Κίτρινη η  άσπρη έκκριση από το μάτι που δεν συνοδεύεται από ερυθρότητα του επιπεφυκότα.

4) Πυρετός χωρίς  άλλα συμπτώματα η σημεία

5) Εξάνθημα χωρίς  πυρετό και αλλαγή συμπεριφοράς

6) Ψείρες η κόνιδες στο κεφάλι και  τριχοφυτία ( ο αποκλεισμός μπορεί να γίνει μετά το τέλος της ημέρας

7) Μυκητιασική στοματίτιδα

8) Χρόνια  ηπατίτιδα  Β

9) HIV

10) Η παρουσία στα κόπρανα η τα ούρα  μικροβίων χωρίς να έχουμε συμπτώματα λοίμωξης (εκτός από ορισμένα επικίνδυνα μικρόβια-Shigella, Salmonella του τύφου, εντεροτοξινογόνο κολοβακτηρίδιο).

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook